اعتبار دامنه یا Domain Authority چیست ؟
نوشته شده توسط : جعفر

 

اعتبار دامنه (Domain Authotiry) عددی است که مقدار اعتبار آن دامنه نزد موتورهای جستجو را نمایش می دهد. این اعتبار بین 0 تا 100 متغیر می باشد که هر چقدر این عدد بیشتر باشد بهتر است.

 

همچنین آتوریتی معیاری است که توسط شرکت moz.com ارائه شده است و برای بسیاری از فعالیت های سئو سایت باید ملاک قرار بگیرد.

 

چرا Domain Authority من بدتر شده است؟

اگر نمره شما بالا یا پایین رفته باشد، بسیاری از عوامل تاثیرگذار بالقوه وجود دارد. از جمله مواردی مانند:

- افزایش تعداد لینک شما هنوز ایندکس نشده است.

- سایت های با بالاترین اقتدار، رشد قابل توجهی داشته اند.

- شما لینک هایی را از مکان هایی که به رتبه بندی Google کمک نمی کنند، کسب کردید.(لینک های بی ارزش)

 

تفاوت Domain Authority با Page Authority چیست؟

در حالیکه Domain Authority قدرت رتبه بندی دامنه ها یا زیر دامنه ها را اندازه می گیرد ، Page Authority میزان قدرت صفحه های شخصی را محاسبه می کند.

 

چگونه Domain Authority محاسبه می شود؟

رتبه Domain Authority بر اساس الگوریتم هایی در بازه ای بین ۰ تا ۱۰۰ قرار می گیرد .هرچه نمره DA برای وب سایت پایین تر باشد امکان ارتقاء و بهبود رتبه آسان تر است. برای مثال سایتی که رتبه Domain Authority آن برابر با ۲۰ است به راحتی میتواند به رتبه ۳۰ دست یابد. اما برای سایتی که اعتبار دامنه آن ۷۰ است امکان ارتقا به مراتب سخت تر و نیازمند فعالیت بیشتری است.

اعتبار دامنه یا Domain Authority با ارزیابی عوامل متعدد محاسبه می شود:

محتوای سایت

محتوا یکی از عوامل اصلی در رتبه بندی موتورهای جستجو است. بنابراین جای تعجبی نیست که کیفیت محتوای سایت، عامل تعیین کننده قدرت و اتوریتی سایت است. در حالی که آتوریتی دامنه به افزایش رتبه در گوگل کمک می کند، محتوای سایت در این راستا بسیار تاثیر گذار است. بنابراین لازم است تولید محتوای سایت قوی داشته باشید.

 

سیگنال های شبکه های اجتماعی

سیگنال های شبکه های اجتماعی از مهمترین عوامل مرتبط با افزایش اعتبار دامنه وب سایتتان می باشد. سیگنال های شبکه های اجتماعی به این معنی می باشد که تعداد کل به اشتراک گذاری و پسندیدن (لایک کردن) مقاله های شما بر روی صفحات شبکه های اجتماعی چقدر است .

زمانی که افراد محتوایی که شما روی شبکه های اجتماعی خود قرار داده اید را برای افراد دیگر ارسال می کنند این به این معنی است که آنها مقاله شما را پسندیده اند و برایشان مفید بوده است و این به این مفهوم است که سایت شما می تواند به عنوان یک مرجع در نظر گرفته شود .

 

عامل Moz Rank

عامل Moz Rank یک متریک مورد استفاده برای امتیاز دادن به قدرت بک لینک های سایت است. در واقع این عامل نه تنها تعداد بک لینک ها بلکه کیفیت آن ها را نیز مد نظر قرار می دهد. یک بک لینک با کیفیت بهتر از دو تا بک لینک بی کیفیت است. Moz رنک در مقیاس عددی 1 تا 10 قرار دارد و هرچه بالاتر باشد بهتر است. میزان متوسط آن معمولا 3 است.


عامل Moz Trust

عامل Moz Trust همانند Moz Rank معیاری است که برای تخمین میزان کیفیت لینک های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال دقت بالاتری دارد و به طور اختصاصی برای تعیین کیفیت وبسایت لینک دهنده به کار می رود. در واقع تعیین می کند که وبسایت مذکور برای دریافت بک لینک مورد اعتماد هست یا نه. وسایت های دارای دامنه های .edu و .gov بسیار قابل اعتمادند و تراست خوبی دارند. وبسایت های دارای این ویژگی گزینه مناسبی برای دریافت بک لینک هستند و اگر بتوانید از آن ها لینک بگیرید، تراست دامنه سایتتان را افزایش خواهید داد.

 

گوگل فرندلی بودن

گوگل فرندلی بودن به استفاده درست از استانداردهای سئو سایت در کل وبسایت اشاره دارد. ساختار گوگل پسند یک وب سایت می تواند مستقیما در قابلیت استفاده از سایت تاثیر بگذارد. حال آنکه ساختار ضعیف، برقراری ارتباط کاربران با سایت را مختل می کند. همچنین ساختار تمیز و صحیح به موتورهای جستجو از جمله گوگل کمک می کند که به آسانی سایت را کرال کنند. این عامل نیز برای تعیین آتوریتی دامنه و افزایش آتوریتی دارای اهمیت زیادی است.

 

از آنجایی که گوگل فاکتورهای زیادی را برای رتبه دهی یک سایت در نظر میگیرد، یک مدیر سایت که تلاش میکند در جایگاه مناسب تری قرار گیرد، باید عوامل زیادی را نیز رعایت کند. امیدواریم اطلاعات خوبی در زمینه Domain Authority در اختیار شما قرار داده باشیم.

 





:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: